Nieuws : management
Lees voor het aanmelden de voorwaarden.

Managen met een luisterend oor

Smiley(1)Als leidinggevende is het belangrijk om goed te kunnen luisteren. Zo weet u wat er op de werkvloer speelt en kunt u beter anticiperen op situaties. Goed luisteren betekent uw eigen reactie uitstellen en geduld opbrengen voor het verhaal van de ander. Als u al bezig bent met uw eigen reactie terwijl uw gesprekspartner nog aan het woord is, hoort u wat u wilt horen, in plaats van wat hij werkelijk zegt.
Goed luisteren begint met een aandachtige houding aannemen. Non-verbaal gedrag verraadt namelijk direct of u uw aandacht erbij heeft of verstrooid bent. Volg deze tips op om met meer aandacht te luisteren naar uw gesprekspartner:


Open houding: neem een ontspannen houding aan, richt uw lichaam naar voren en houd uw armen open en niet over elkaar.


Oogcontact: kijk uw gesprekspartner regelmatig aan zonder te gaan staren. Kijk niet langs hem heen.


Reactie: geef met instemmende geluiden aan dat u hoort wat de ander zegt. Dit lijkt misschien een t

handen_schudden Geen verplichte controle van handtekeningen

Op het moment dat er een nieuwe werknemer bij u komt werken, bent u niet verplicht om de handtekening op het identiteitsbewijs te vergelijken met die op de opgaaf gegevens voor de loonheffingen. Alleen als u vermoedt dat er iets niet klopt, moet u de handtekeningen naast elkaar leggen. Dit blijkt uit een uitspraak van het gerechtshof in Den Bosch. Bij indiensttreding van een nieuwe werknemer m... Lees meer...

boos Grootste ergernis is belofte niet nakomen

Levert uw bedrijf producten of diensten aan klanten, dan is een goede service heel belangrijk. Voor u het weet is een ontevreden klant overgestapt naar de concurrent en dan kost het veel moeite om hem terug te winnen. Klanten ergeren zich het meest aan bedrijven die hun belofte niet nakomen. Maar er zijn meer irritaties. Wie te maken heeft met klanten, weet dat een tevreden klant goud waard is.... Lees meer...

Eerder geplaatste artikelen

Bizarre Bazen
Bizarre Bazen is voor iedereen die zich verbaast over het management. Want ondanks stapels managementboeken, leerzame workshops en peperdure congressen is er veel mis in managementland. Niet alle mana...
Lees meer...
Zakelijke dienstverlening snelste betalers, overheid langzaamste
Van alle branches betaalt de zakelijke dienstverlening het snelst. Een crediteur die zijn rekening naar de overheid stuurt, moet het langste wachten op zijn geld. Dit blijkt uit onderzoek van Graydon....
Lees meer...
VIP Business Drivers gaat voor marktleiderschap in topsegment
VIP Business Drivers is meer dan 10 jaar een specialist in luxe personenvervoer over het asfalt en in de lucht. Wat ooit begon met 1 chauffeur is inmiddels uitgegroeid tot een professionele organisati...
Lees meer...